markjorike.reismee.nl

Medellin

Medellin is ons goed bevallen, bevalt ons nog steeds goed (naar ons idee de mooiste westerse grote stad van Colombia). Wel worden we in de metro en in de stad aangestaard (echt aangestaard zonder dat ze wegkijken als je terugkijkt) en als ze dan wel wegkijken beginnen ze hard te lachen. Zal wel raar zijn om blonde, lange mensen te zien. Nog geen vrouwen gezien die even lang of langer zijn dan Jorike.

Zijn naar de dierentuin van Medellin geweest, waar je de aapjes zelf mocht voeren...wilden namelijk een niet toeritische dag hebben, dat is gelukt want er waren GEEN toeristen in de dierentuin. Om de dag af te maken zijn we ´s avonds naar de film geweest (Shrek 3 in 3D met spaanse ondertitels).

Hebben ook een dag de metro kabelbaan genomen, dan neem je eerst de metro (de normale) en stap je bij een bepaalde halte uit en neem je de metro kabelbaan naar boven, dan heb je een super mooi uitzicht over de stad Medellin.

Gisteren was de verjaardag van Mark, 30 is echt een mijlpaal

Wink
...Op 2 augustus zijn we met een aantal anderen van het hostel (Denen, Zweden, Australiers, Nieuw Zeelanders en Amerikanen kortom een aparte groep met mensen) naar de kroegjes in de buurt gegaan om Marks verjaardag te vieren. Kwam daar aan en hebben biertjes gekocht bij een winkeltje en op straat gedronken (dit is VEEL goedkoper dan in de kroeg). Voor deze winkel stond toevallig een groepje muzikanten te spelen. Hebben hen gevraagd om een verjaardagsliedje te spelen voor Mark, dit hebben ze gedaan.Verdere avond gedanst en gedronken in deze buurt. Waar we 2 colombianen hebben ontmoet en een italiaan, die ons uitlegden dat we veilig waren in Medellin, dat iedereen respect heeft voor blonde toeristen
Laughing
....

De dag erna (HIEP HIEP HOERA) waren we een beetje brak, en hebben we geluncht om de hoek bij het hostel en zijn we weer in bed gaan liggen. Jorike had een restaurant geregeld die in de top 3 stond van restaurants in Medellin. ´s Avonds zijn we hiernaar toe gegaan. Restaurant El Cielo (moleculair gastronomisch restaurant) waar we een 18 gangen menu hebben gehad. Begon met een schelp met een rond dingetje erop, de ober vertelde dat we dit 6seconden in het water moesten houden en dit werd een handdoekje....heel aparte en lekkere gerechten (krabkoekje met chocolade en kaviaar, soep van knoflook-honing, chocoladebrood met basilicum ijs etc.) Ook kwam tussen gerechten door een bakje op tafel, waar de ober stikstof in deed en de hele tafel werd gevuld met rook waar een erg lekker lucht aan zat. Hadden een erg lekker wijn bij het eten en kregen geen gewoon water maar water van lychee vrucht en met bloemen uit Jamaica. Echt een super geslaagde avond!!!!!!!

We blijven nog tot zaterdag in Medellin, gaan nog naar een stadje in de buurt (met een grote steen) en gaan vandaag naar het park en naar een grote shoppingmall.

Zaterdag vliegen we naar Quito (Equador), hadden geen zin om meer dan 18uur in een bus te zitten om over de grens te gaan, dus doen het op de luxe manier.

Gaat alles goed in Nederland????

Dikke kus voor iedereen....

Hans

Behoorlijk asociaal om ons lekker te maken met deze mooie verhalen terwijl het klootjesvolk in Ollanda bij de koffieautomaatpraat zijn uiterste best moet doen om nog iets interressants te persen uit zijn 9-to-5 bestaan. Hier komen we niet verder dan de obligate kampeervakatieverhalen in Frankrijk, quasi-interressante culturele escapades, en hautaine vertellingen over dat alleraardigste eettentje.

Leg de lat even lekker hoog, bedankt voor de depressie ;-)

Maar ondertussen, veel plezier en laat snel weer wat horen.

gr. hans

@mark: zoals Goor ooit al zei; "je kan het ook allemaal niet doen"

zinnia

whahah dat doekje hebben ze hier ook, toch marjan? wij genieten nog steeds van de culinaire hoogstandjes van huuskes.
gezien jullie qua voedsel de uitdaging aan gaan... gaan jullie cavia's eten in equador?
geniet nog effies tis zo voorbij ;)

Lausman

Mooie fotos' hoor!

@hans: inderaad Goor heeft gelijk!

janneke

hoidaar

ook ik ga natuurlijk even reageren
super die foto s
nu krijg je echt een goed idee waar jullie uithangen

veel groeten

Xavier

Haha, geniale verhalen!!
Bizar hè dat ze blonde toeristen daar in Medellin zo interessant vinden! De herinneringen komen weer boven!

Nou enjoy daar!

Groeten vanuit Nova Zembla!

Jeroen

Als je dit leest baal je al helemaal van het slechte weer hier!!!! Nog een week en dan moeten wij ook weer beginnen. na al die foto's wil ik het liefst een tickets boeken.....
Jullie nog veel plezier daar.

Mzl Jeroen

janneke

weer een prachtig verhaal
ik heb na het lezen overal jeuk!!
veel plezier op die bijzondere eilanden

ria & herman

Wat een dappere dodo's zijn jullie...wij zijn al overstuur van de eikenprocessie rups.....
Heel leuk om al jullie verhalen te lezen.
Wat een indrukken!!
Liefs!!