markjorike.reismee.nl

Tayrona park

Heeeee daar zijn we weer....

net terug van een aantal dagen Tayrona park! Jose kwam ons ophalen met zijn busje met de vertrouwde colombiaanse salsa en we reden met zo´n 100 km-u naar het park. Dubbele vrachtwagen combinaties inhalen voor een heuvel en een bocht? geen probleem voor de schele Jose haha wat rijden die colombianen toch als ¨locos¨....zijn ze zelf erg trots op trouwens.

Jose had een goed idee voor iedereen in zijn busje (hij kende hetpark op zijn duimpje zei hij): HEEL VEEL eten en drinken inslaan want het is daar kneiterduur. Aldus Jose. Wij drie flessen water ingeslagen, 2 flessen 2,5 liter cola en andere fizzy shizzle, etenvoor drie dagenen op naar het park.

Aangekomen bij het park moesten we een uur door de modder en andere zandpaden-heuvels lopen met alle bagage PLUS al het drinken en eten....lees: Mark droeg dit in de backpack...haha! maar erg mooi, de jungle daar. Jose had zijn vriendjes en wilde ons daar erg graag heenbrengen samen met de anderen. Toch maar naar een ander gegaandie erg mooi was, en moesten we in hangmatten(met zestig anderen onder een afdakje)slapen drie nachten (2 nachten zonder enig geluid alleen de zee, en 1 nacht een feestend groep studenten die keihard aan het schreeuwen waren).Jorike heeft dan ook erg slecht geslapen, Mark niet zoals gebruikelijk.

En wat bleek: er waren daar helemaal geen kook faciliteiten dus alles voor jan joker mee genomen. Drinken was ook helemaal niet duur...achteraf keihard om gelachen!!

We zullen wat foto´s op de site zetten, want de stranden zijn daar echt fantastisch...echt bounty. ....weer eens wat anders dan Amsterdam ZuidOost ;) Kneiterheet dus om de 5 minuten het water in. hebben veel op het strand gelegen en van strand naar strand gehopt.

Nog een klein verhaaltje over het ¨wildlife¨ : gingen we na het eten romantisch over het strand lopen met een volle maan, toch even stil staan om een foto te maken. Na ongeveer 30 seconden overal beten stonden we echt midden in een mieren highway. Er zijn dus-weten we nu- aparte mieren in de kolonne die tot de aanval overgaan als er indringers zijn. een soort spinnen die dan continu in je voet-slipper-broek bijten aiaiaiaii! hadden we ze na veel gedoe vanons af, kwam er een colombiaans stel aan die ook daar stil ging staan, Mark zei met zijn boerenkool spaans dat er Hormegas(mieren) zaten, maar na drie keer Que?? begon het meisje te gillen en die zat echt helemaal eronder. Broek uit getrokken en gillend p(/&%ta madre weggerend hahah wat een grap. Zij vonden het achteraf ook wel grappig.

Doei doei!!

Marcel

He, don't knock Amsterdam ZuidOost. It's the place to be...:)

Mooie verhalen! Veel plezier.

Sanne K

Foto's!! Foto's!! Foto's!!!
Klinkt allemaal weer super goed! Wat een leventje hebben jullie toch, om jaloers op te worden! :)

Geniet!
x

Lausman

Prachtige verhalen vooral over die mieren...hahahhha

Que???

Groeten,

Robert

janneke

echt iets voor jullie!!!! groet