markjorike.reismee.nl

Taganga

Hoi Allemaal,

Allereerst... wat een hitte, we zijn vanochtend aangekomen in Taganga in het Noorden van colombia. Dit ligt aan de Caribische kust dus niet zo gek dat het warm is, is wel even lekker na een par dagen kou en regen.

De reis hierheen begon gisterenavond om 19.30 we namen de nachtbus vanaf San Gil en hebben ongeveer 10uur in die bus gezeten. Jorike slaapt normaal al niet in een vliegtuig, laat staan in een bus met weinig ruimte en Mark naast je die ook wel breed is.

Aangekomen in Santa Marthaen hier een bus gepakt naar Taganga (een klein busje) en stapten hierin. Dit was veel goedkoper dan de taxi maar wel wat krapper. Er stapten mensen in en uit en de bussen zijn niet gebouwd op nederlandse lange benen. dachten dat dit een kort ritje zou zijn maar dit viel tegen. Reden door de hele stad Santa Martha, maar gelukkig zijn we aangekomen in Taganga.

Dit is een klein visserdorpje inhetNoorden en ligt ook dichtbij het grote National Park Tayrone.

Hebben even gedoucht en spullen gewassen (op de hand).

Wilden even wat boodschapjes gaan doen bij supermarkt mar moesten eerst pinnen. Vervolgens liepen we terug naar de supermarkt en die was ineens dicht(Siesta) en begrijpelijk want we hebben het lekker warm....

Beter te warm dan te koud......

Hebben dus een lunch gegeten in het hostel (kip, rijst, saladeen patat) en was erg lekker om even goed te eten na zo´n lange reis.

Mark ligt even op bed, die moet echt wennen aan de warmte en ik ga straks na het schrijven van dit verhaal in de hangmatliggen met een boek en wat water......

Dit was het evenmaar zijn van plan om hier te gaan duiken, stappen en het Park Tyrone inte gaan dus we houden jullie natuurlijk op de hoogte.

Dikke kus

Mark en Jorike

Kasper

Hey Mark,

Wanneer komen er foto's op de site???

Ruud en Corine

Hallo wereldreizigers, groetjes uit het warme kikkerlandje. Wij zitten hier op de camping in zeeland in zoutelande. Hemmy en Janneke op de koffie en horen we dat jullie een wereldreis aan het maken zijn....Te gek, hadden wij ook wel gewild hahaha....Veel plezier en doe voorzichtig en we lezen mee met jullie verslag. Groetjes Ruud en Corine en kids.

Maaike en Michel

vanuit het superdeluxe resort uit de Malediven (hadden we ook maar eigen eten en drinken meegenomen want het is hier wel knetterduur): wij zijn ook benieuwd naar de foto's (we hebben jullie al zo lang niet meer gezien)!!!!! Steeds leuk om jullie verhalen te lezen. Kus, de de mannetjes.