markjorike.reismee.nl

Papalacta, Tena en Baños

Hallo allemaal,

Even weer een verhaaal over onze belevingen in Ecuador. We zijn vanuit Quito vertrokken (om 8uur met de taxi) met de bus naar Papalacta. De busrit ging door de mooie omgeving van Ecuador. Daar aangekomen namen we een jeep met een bak achterin naar Termas baths. Dit zijn baden in de bergen met warm water uit vulkanen. Zaten hier achterin de bak van de Jeep en rden over een weg die ze beter hadden kunnen asfalteren. Aangekomen bij de baden hebben we eerst wat geluncht en zijn de baden ingegaan, erg warm water maar het schijnt een genezende werking te hebben (waarvoor hebben we niet echt duidelijk).

Hebben ´s middags de bus genomen naar Tena een dorp ongeveer 3uur verder. Daar aangekomen met een taxi naar het hostel dat we hadden gevonden in Lonley Planet, helaas was dit hostel vol, op naar de volgende. Ook deze was vol dus zijn met backpack op de rug (Mark in dit geval, want hebben een backpack achtergelaten bij Santiago) naar een ander hostel gelopen, deze was om de hoek en had plaats. Dit was echter meer een motel (zoals je in Amerikaanse film ziet) waar de Ecuadorianen komen ´voor het huwelijk´.

Hebben door het dorpje gelopen en de dag erna naar een ander hostel gegaan (die we de eerst dag hadden uitgekozen).

Zijn de volgende dag met de bus naar Baños vertrokken, hadden kaartjes gekocht bij het locket en hadden plaatsen om te zitten, maar de bus was volgepropt (er moesten mensen staan). Dit was een busrit van ongeveer 4uur door de bergen, en de chauffeur dacht dat hij Schoemacher uit de Formule 1 was (niet een erg rustgevend busritje), maar we hebben het er levend afgebracht. Baños ligt in een vallei tussen bergen en een vulkaan. Zijn die avond uit eten geweest bij een Frans restaurant (uiensoep en fondue) erg lekker maar ERG veel. Zijn met een te goed gevulde maag naar bed gegaan.

Heerlijk geslapen en wilden door de bergen gaan wandelen met veelbelovende uitzichten, alleen hadden we pech want er hingen wolken en het regende, dus hebben ontbeten in het stadje en daarna wat gelopen door het stadje want de eigenaresse vertelde dat het wel een beetje zou opklaren in de middag (dit was helaas niet het geval), dus hebben besloten om morgen die wandelingen te gaan maken.

Laten jullie natuurlijk weer weten hoe dat is afgelopen!

Gaan zo boodschappen doen voor het avond eten.

Zijn blij met alle leuke reacties!!!!

Jiddo

Hooi,

Omdat jullie zo blij zijn met alle leuke reacties een bericht vanuit t koude, regenachtige Holland.

Ben blij voor je Jorike dat je voeten nu helemaal genezen zijn! Na het baden hoef jij je nergens meer zorgen over te maken.
Wil jullie niet bang maken, maar doe aub voorzichtig met die bussen. Zie op t nieuws altijd dat die dingen verongelukken in de bergen! En als ik dan lees dat Michael Shummi heeft gereden, baart me dat zorgen.

Ik heb al begrepen dat je de tickets naar da Galapospas eilanden geboekt hebt. Ben benieuwd naar die avonturen daar.

Dikke x

Jeroen

Jullie krijgen in ieder geval alle lokale manieren van transport te zien!!!
En zolang Verstappen maar niet rijdt zit je ook niet in de grindbak!!!

Hebben jullie trouwens de centen ontvangen om de creditcard weer bij te spekken :-) ?

Mzl Jeroen

René

He M en J

Heb je een handtekening van "Schumacher" :P:P
Leuk zo al die verhalen!

Trek nu net het derde deel van de foto's binnen!

Veel plezier daar nog!

Groetjes

herman & ria

De enige vulkaan die we hier zien heet Wilders...
wat een geluk dat jullie een echte zien!!!

veel liefs!!

hemmy

hoi daar

heb donderdag 2 sept. dan eindelijk de ballonvlucht gemaakt.
het was een geweldige ervaring om te "varen" in een van de grootste ballonnen van europa.
niet te vergelijken met jullie belevenissen daar
maar het was hartstikke gaaf
in de mand zaten n.l. 32 mensen
lachen he !!!!!!
heel erg bedankt en foto's zien jullie nog wel
groetjes