markjorike.reismee.nl

Galapagos, oh nee toch niet!!!

Hallo trouwe lezers,

Jullie verwachten vast allemaal dat we op de Galapagos Eilanden zitten, haha maar dat is helaas niet het geval.

In het laatste verhaal hadden we geschreven dat we bepaalde kaarten konden kopen in de supermarkt en deze konden activeren (zo konden we voor 270 dollar naar de Galapagos). We hebben deze kaarten woensdag gekocht en laten activeren. Zijn hiermee naar het reisbureau gegaan en hebben toen een vlucht geboekt naar de Galapagos. We werden echter de volgende dag opgebeld in het hostel waar we zaten door het meisje dat ons had geholpen. Zij vertelde dat we 303 dollar bij moesten betalen, haar baas was namelijk langs gekomen en had al haar sales nagelopen. Haar baas had de namen zien staan en vroeg of wij Ecuadorianen waren, toen wij dat niet bleken te zijn hoorde zij van haar baas dat deze actie alleen geldt voor Ecuadorianen en niet voor toeristen. Die moeten namelijk gewoon de volle pond betalen. Haar baas heeft haar verteld dat het haar probleem is en dat zij moet zorgen dat wij dit extra bedrag betaalden en anders moest zij dit betalen.

Nadat ze ons had gebeld is zij naar het hostel gekomen, heeft hier een uur gezeten met rode ogen van het huilen. We zijn niet tot een oplossing gekomen en zij is uiteindelijk weg gegaan met de mededeling dat zij het zal betalen. Wij op dat moment natuurlijk erg blij, want wij gingen ervan uit dat zij een waarschuwing zou krijgen en niet het geld hoefde te betalen.

Zij die avond uit eten gegaan met Santiago, Lucia en Nicolas (die lag te slapen in de buggy) om het te vieren. We hebben zelfs geproost op Victoria (zo heette het meisje van reisbureau).

De volgende dag werden we echter aan het einde van de middag opgebeld door Victoria, dat onze vlucht gecanceld was, dat zij naar het hoslel kon komen om ons het geld terug te geven. De reservering stond er nog maar we konden alleen mee vliegen als we de 303 dollar extra zouden bij betalen (alleen komt het bedrag dan hoger uit dan een normaal ticket).

Ze is langs gekomen om het geld te brengen en we hebben toen besloten om niet te gaan en zelf tickets te boeken via internet. Zijn de dag erna naar Mindo gegaan een plaatsje ten noorden van Quito (2,5 uur met de bus).

Zijn daar aangekomen in een heel mooi en rustig hostel (van een Nederlandse eigenaar). hebben die nacht heel lang en goed geslapen (het was een luxere vorm van CenterParks). De dag erna hebben we een mooie wandeeling gemaakt naar de waterval ergens op een berg. We hadden gehoopt op een rustige wandeling, maar we hadden er geen rekening mee gehouden dat in Ecuador er een feestdag was op vrijdag en dat alle rijke Ecuadorianen een lang weekend naar Mindo zouden gaan. We zijn gaan wandelen en moesten steeds opzij gaan voor voorbijgaande auto´s met daarin lachende, luieEcuadorianen. Boven gekomen was alles vol met auto´s en enorm druk. Bleek dat je 3 dollar per persoon moest betalen om naar de waterval te gaan, dus zijn wij als gierige Hollanders weer naar beneden gelopen.

´s Avonds hebben we een potje gepoold en biertjes gedronken, en hoorden in de verte muziek komen vanuit een ander hostel. Deze muziek ging gedurende de avond steeds harder.

Tegen de tijd dat wij allebei moe werden, stond de muziek nog steeds extreem hard (zo erg dat er kinderen in een achteraf tentje moesten gaan liggen omdat zij ook niet konden slapen). Wij zijn naar de muziek toe gelopen en kregen hier te horen dat er een bruiloft was, dat dit feest om 2uur afgelopen zou zijn. Zijn het stadje ingelopen en hebben hier nog maar een biertje gedronken.

Helaas was DJ Style (zoals hij omriep door de microfoon) om 2uur nog niet uitgefeest. Om 2.15uur was Jorike zo chagrijnig en is zij samen met Mark naar de eigenaar gelopen om hem wakker te maken. Di is gelukt en hebben hem gevraagd de politie te bellen, tegen de tijd dat de politie er was, was Mark terug gegaan naar de kamer en moest Jorike aan de politie uitleggen (die geen Engels spraken en ik te gebrekkig Spaans) waarom er overlast was. De politie begreep dit maar zei er niks aan te kunnen doen want het was een privé feest.

Jorike is vervolgens ook terug gegaan naar de kamer en op dat moment ging de muziek zachter, maar net op het moment dat Jorike bijna in slaap viel, ging de muziek weer harder en heeft zij 1,5uur geslapen. Mark heeft gelukkig langer kunnen slapen.

We waren alleen de dag erna allebei zo moe dat we hebben besloten om een nachtje langer te blijven. Op onze reis is niet te spreken van rust, reinheid en regelmaat

Wink
, we hebben wel pech, dat komt denken we omdat we zo gelukkig zijn met elkaar (haha). Zijn die dag naar een internet café gegaan om nieuwe tickets te boeken voor de Galapagos, hadden op de site van TAME (vliegtuigmaatschappij) alle gegevens ingevuld en Mark had net de betaling rond toen er een error op de site stond ´neem contact op met TAME´. Hebben opgebeld naar TAME en hoorde van de dame dat het kan kloppen dat de site het niet doet omdat het een feestdag was in Ecuador en dat waarschijnlijk het geld is afgeboekt maar dat we geen tickets hebben (Okay????) en dat we het beste een mail kunnen sturen en maandag langs moeten gaan in Quito.

Zijn vandaag weer terug in Quito om morgen naar kantoor van TAME, om uit te zoeken hoe het zit met de tickets. het lijkt bijna alsof we niet naar de Galapagos mogen (er hangt een vloek over de eilanden voor ons, haha) maar we gaan hoe dan ook naar de Galapagos.....

Tot zover ons spannende verhaal en we houden jullie natuurlijk op de hoogte van alles.

ria & herman

Voor alle reizigers van de NS is dit een troostrijk verhaal.....
Voor jullie hmmm....toch maar doorzetten.. er moet nu toch helemaal een foto van een Darwinvink op deze site komen.
Wat een uitdagingen allemaal!

maaike

ben stiekem toch wel jaloers, jullie in een mooi land, bijna naar de galapagoseilnaden(jippie) en wij aan het werk en in de regen.......

Sanne

Drama drama drama....
Heerlijk en heerlijk om te lezen over de gierigheid want dit komt me HEEL bekend voor!!!

Dikke kus

Jeroen

Hi there,

Klinkt weer spannend allemaal. Je zou bijna het onverwachte gaan verwachten... en dan wordt backpacken saai, dus snel naar de Galapagos!!!! Ik heb een sponsor gevonden die jullie wil helpen! Mark check je mail maar ff. Is je pensioen toch nog ergens goed voor.

Mzl Jeroen

hilde en jan

Ha Jorike en Mark,
Even een groetje van ons uit Ermelo. Na even gegoogled te hebben, hebben we jullie gevonden. Heel veel plezier daar en overal en geniet ervan hoor.
Doeg, Hilde en Jan.

janneke

ook ik heb een sponser gevonden
lachen hoor
kijk maar even op je mail
kus!