markjorike.reismee.nl

Quito

Hallo allmaal,

We zijn afgelopen zaterdag met het vliegtuig aangekomen in Quito, dit ging allemaal erg snel (beter dan 18uur in een bus zitten met grensovergangen e.d). Zijn op het vliegveld naar de DAS gegaan en hebben dus niet die 40 Dollar aan belasting betaald (goede tip voor iedereen die vliegt binnen Zuid Amerika.

Aangekomen in Quito hebben we een taxi genomen en naar Aleida´s hostel (in de hippere, veilige buurt Floresta) gegaan. Hier de spullen neer gezet en in de buurt wat gaan eten. Zijn naar een leuke tent gegaan, hebben hier heerlijk gegeten en er speelde een live jazzbandje.

Mark heeft die avond contact gehad met een oud collega van ING (Santiago) die nu in Quito woont en afgesproken voor de volgende dag.

Zijn de volgende dag met Santiago, Lucia (zijn vrouw) en Nicolas (hun zoontja van 1,5) naar het centrum van de wereld gegaan, klinkt spannend!!! Dit is de evenaar, hier hebben we wat rondgelopen en geluncht (typische Ecuadoriaanse gerechten gegeten en nee Zinnia nog geen Cavia gegeten). Terug gelopen naar de auto en zagen hier vervolgens wel wat gebraden cavia´s hangen. Dit moesten we volgens Santiago wel proberen, maar hebben dit nog even aan ons voorbij laten gaan.

Vervolgens zijn we met hen naar een museum gegaan, 2 minuten verderop en hebben een rondleiding gehad met informatie over de oorspronkelijke bewoners en over de evenaar, hebben ook proefjes gedaan (zoals water dat niet draait op de lijn en in het zuiden en noorden wel). Ook geprobeerd een ei op een spijker te laten stil staan, en dit is Jorike gelukt (jaja een echt diploma gekregen hiervoor).

´s Avonds bij Santiago en Lucia thuis wat gegeten en gedronken en veel tips gekregen over Ecuador.

Volgende dag uitgeslapen, hadden allebei niet echt goed geslapen. Jorike niet omdat het geen matras was waar ze op lag(enorm gat in het midden waar ze helemaal verdween in de matras) enMark al helemaal niet want wat bleek er zaten beestjes in zijn bed. Hebben dit verteld tegen de eigenaar en de dekens op de gang gelegd. Zij wilde vervolgens dat Mark deze dekens zelf in een zak zou doen, maar haar dit zelf laten doen. In de middag zijn we naar het oude gedeelte van de stad gegaan en hier wat rond gelopen, boodschappen gedaan en in het hosttel gekookt. Hadden inmiddels de dekens verwisseld van het bed waar Mark in sliep.

Die nacht heeft Mark wederom erge last gehad van beestjes (werd continue gebeten). Dus hij is in midden in de nacht op een andere kamer gaan liggen, toen Jorike wakker werd was zij hem kwijt (na zoeken kwam mark uit de kamer en is Jorike weer in bed gaan liggen en Mark in de andere kamer). In de ochtend om 9uur kwam de eigenaar naar de kamer en gaf de mededeling dat wij een half uur hadden om ons klaar te maken en spullen te pakken want er kwam een man om het hostel te ontsmetten. Zij legde vervolgens doodleuk uit: Maybe it´s because we had a dog living here for 2 weeks, he name is Bruno. Ze heeft ons zelfs een foto laten zien en deze hond zal vast het bed van Mark als favourite slaapplek hebben gehad

Surprised
....

Zijn vervolgens maar naar een ander hostel (Folklore hostel) gegaan, waar de mensen VEEL vriendelijker zijn en de bedden geen beestjes en goede matrassen hebben. Zijn gisteren naar reisbureua gegaan om uit te zoeken hoe duur het is om naar Galapagos eilanden te vliegen. Er is namelijk in de supermarkt een promtie voor ´gewone´ ecuadorianen om naar de Galapagos te vliegen voor 270 dollar (en dit is goedkoop vergeleken met de prijzen via internet).

Wij naar de supermarkt om die kaarten te kopen, lukt het niet om ze te activeren bij de kassa, blijkt het systeem niet te werken, net die dag!!!! hahahahahaha

Hebben net een heerlijk ontbijt gehad en heerlijk geslapen, gaan zometeen naar de supermarkt en hopen dat het systeem nu wel werkt.....duim voor ons!!!!!

Tot de volgende keer....