markjorike.reismee.nl

Salta, Cachi, Colomé en Cafayate

Hoi Allemaal,

Zijn jullie weer klaar voor een verhaal van de andere kant van de wereld?

Hebben leuke dagen gehad in Salta, we zijn zoals we eerder hebben verteld naar het concertgebouw geweest van Salta. Hier hebben we het orkest van Salta zien spelen, dit was een leuke ervaring. De avond ervoor zijn we hier naar de bioscoop geweest (naar de film RED), ook dit was erg leuk en koste ons maar 2 euro!!!

We hebben ook een huurautootje in Salta gehuurd (een VW Gol) voor 5 dagen, om rond te touren door de omgeving.

Hebben veel van de omgeving gezien, hier in de buurt zijn veel wijngaarden!

We hebben echter op de 2e dag een ongelukje gehad, geen gewonden gevallen maar een typisch pechverhaal voor ons.
Jorike reed over een zandweggetje en raakte met de onderkant van de auto een steen, die heeft de versnellingspook eruit gedrukt en zorgde ervoor dat we met de auto alleen nog maar achteruit konden rijden (lekker als je nog 17km moet tot aan het volgende dorpje)

Mark is achteruit gaan rijden en was lichtelijk geirriteerd op Jorike en reed daardoor een greppel in, hebben hier een uur gestaan en omdat er niemand langs kwam zijn we de achterkant van de auto gaan uitgraven (omdat de banden vast zaten en we alleen achteruit konden), dit is gelukt en we reden verder achteruit.

Mark kreeg na 12 km last van zijn nek en liet Jorike verder acteruit rijden, dit ging goed (al toeterend voor tegenliggend verkeer) tot er in een scherpe bocht een gast op een quad met 80km aan kwam rijden en die ramde de zij-achterkant van de auto.
Deze man werd boos op ons en uiteindelijk kwamen we erachter dat hij niet verzekerd was en geen ID bij zich had, en we stonden in the middle of nowhere, dus besloten we om verder te rijden naar het dorpje (met vijf straten verder niks). Gelukkig kon een monteur daar de versnellingspook maken en konden we in iedergeval weer naar de bewoonde wereld.

Verder gereden naar Cafayate, hier naar een hostel gegaan die werd gerund door Don Alejandro. Hij wilde ons wel helpen met de auto, hij is in de ochtend met ons naar een garage gereden en heeft gezegd dat hij ons heeft aangereden (om te vragen naar de prijs voor Argentijnen en niet voor toeristen). De garage gaf een lage prijs maar had helaas niet de VW artikelen liggen. Na veel gedoe en heen en weer bellen door de Don, hebben we een garage gevonden in Salta die ons kon helpen, voor een Argentijnse prijs.

Mark is nu bij de garage, met de auto en met de man van het verhuurbedrijf om uit te zoeken hoe duur het is. Zij denken namelijk dat Don Alejandro het moet betalen aan ons

Wink

Hopelijk loopt dit goed af en zijn we niet te veel geld kwijt......

To be continued!

jeroen

ach als je dan toch je rijbewijs snel haalt moet je ook iets spectaculairs kunnen vertellen.
Dat is gelukt!

Oda en Ruud

Lieve Jorike en Mark, we zijn erg blij met julle belevenisvolle verhalen. Bepaalde gebieden, waar jullie komen,zijn voor ons bekend en komen ook onze herinneringen weer boven. Die Galapagoseil. vergeet je bv nooit weer. Heerlijk om te vernemen, hoe het jullie vergaat. In zulke onvoorziene situaties ben je wel aan elkaar gewaagd. Warme grt"n van ons.

herman & ria

Dit vonden we een echt stripverhaal!
Als je dit zou kunnen tekenen...verbleekt kuifje!
Prachtig!!!!

k.groeneveld@live.nl

hoi Mark
ik heb je al ingeschreven voor de formule 1 races achteruitrijden haha....denk je wel om je nek?? ik weet nog een goeie fysio laterrr
gr karel en leida

Erik Vermeer

He Mark, Jorike

Jezus wat een avontuur zeg!!! Maar ja, je moet wat als je nog 17 km moet... Maar hopen dat het allemaal goed afloopt.

Ik zag dat jullie ook Singapore aandoen, wij zitten daar zo rond Februari. Volg ons maar af en toe via www.erikvermeer.nl. Misschien treffen we elkaar daar ergens?!

groeten,

Erik & Puck

Jorike!

Wanneer kom je terug op de Koopeling?

Groetjes