markjorike.reismee.nl

La Paz en Cochabamba

Dag lieve allemaal,

Heeft even geduurd maar hier zijn weer wat spannende verhalen voor het slapen gaan

Laughing
....

We zitten inmiddels bijna een week in Cochabamba, hebben het hier erg naar ons zin want het is hier iets westerser dan de voorgaande plekken waar we hebben gezeten en dat is best een verademing na alle zandwegen en ´aparte mensen´ die we hebben ontmoet.

Maar eerst zullen we vertellen hoe het is geweest in La Paz. De eerste twee dagen hebben we niks gedaan, en dit was niet omdat we niks wilden doen, we konden niks doen. Jorike was na een paar stappen lopen uitgeput en Mark had moeite met ademen. Maar dit alles schijnt een normale gemoedstoestand te zijn als je aankomt in La Paz

Surprised
....Na die twee dagen knapten we allebei op en zijn we de stad gaan verkennen.

Wij als ´ervaren/altijd nadenkende´ reizigers hebben de gehele reis al voorzorgsmaatregelen genomen (pinpassen in BH stoppen van Jorike, paspoorten op je lijf dragen etc.) maar die dag hadden we niet nagedacht (misschien nog steeds last van de hoogte???) en hebben we onze fotocamera in de rugtas gestopt. We zijn een kop koffie gaan drinken en daarna de stad doorgelopen. Er waren optochten met dansende mensen, want La Paz heeft maar liefst 56 feestdagen, en die dag was de dag van de toerist. Jorike heeft 2 minuten stil gestaan om naar de optocht te kijken en Mark liep al wat verder door. Eenmaal weer bij elkaar schrok Mark zich een hoedje want de rugtas stond open.....en ja hoor de camera gejat!!!!!

Wat waren we geirriteerd en voornamelijk op onszelf want we hadden beter na moeten denken....

Dus de volgende dag is helemaal op gegaan aan bellen met verzekering en met bezoeken van politiebureau (we werden van bureau naar bureau gestuurd) hier moesten we een proces verbaal opnemen, in een politiebureau uit de jaren 50 (ouderwets en beetje corrupt idee) maar dit was allemaal geregeld.

Wel een domper op de reis, maar gelukkig stonden er maar 10 foto´s op en konden we op zoek naar een nieuwe camera. Dit blijkt echter niet zo makkelijk als je zou denken. Hier in Bolivia zijn geen winkels voor camera´s (alleen in de achterstandswijken en daar kunnen we niet komen) of zijn er alleen showrooms en daar kan je geen camera kopen.

Op dit moment nog geen camera en dus ook geen foto´s van Bolivia, helaas!

Begrijpelijk dat we even een rustmomentje hebben genomen in Cochabamba. Hier genieten we van de lieve mensen en de terrasjes. Ook zijn we allebei naar de kapper gegaan (Mark voor 3 euro en Jorike voor 8 euro) en hebben we genoten van het uitgaansleven.

Zijn op zaterdag op een technofeest terecht gekomen (op een groot voetbalveld in de stad) waar ongeveer 10 mensen stonden te dansen onder de sterrenhemel, erg bijzondere ervaring (Awakenings eat your heart out!!!!)

Morgen gaan we met de bus naar Sucre, ongeveer 8uur, op zoek naar de ´meest gezellige´ reizigers die we kennen de Israeliers. Die trekken met z´n allen naar Sucre, kunnen niet wachten

Undecided
!!!!!!

Tot snel,

Mark en Jorike

jeroen

Hee luitjes,
Klinkt weer super allemaal.
Wel balen van die camera!!!! Gelukkig had je je pinpas nog in je bh.....
Kun je niet via internet iets kopen en laten opsturen naar een stek waar je langer blijft? Of koop een wegwerp dingetje, heb je in ieder geval foto's. Anders kun je nog altijd weer ansichtkaarten kopen....

Have fun!!!!!

Luc

Klink zeer herkenbaar allemaal...gejatte camera in La Paz, dag de tijd moeten nemen om aangifte te doen....corruptie...Troost je met de gedachte dat jullie niet de eerste waren. Toch bijzonder irritant!

Veel plezier in Sucre! Gaan jullie paragliden?

Cheerio

sannek

Blijft toch leuk om jullie verhalen te lezen!! Ik zal heel snel een mail sturen met een foto van mijn dikke buik:)

have fun!
kus